ManpowerGroup bij de ‘meest ethische’ en de’ meest bewonderde’ bedrijven wereldwijd

09:56 21/04/2017

Voor het 7e jaar op rij op de lijst van Ethisphere Institute
Voor het 14e jaar op rij op de lijst van Fortune Magazine

Brussel, 21 april 2017 – ManpowerGroup (NYSE: MAN), wereldleider inzake innovatieve oplossingen voor de wereld van werk, wordt voor het 7de jaar op rij door het Ethisphere Institute opgenomen in zijn prestigieuze lijst van de 124 meest ethische bedrijven in de wereld. De onafhankelijke denktank promoot op die manier de ‘best practices’ in ethisch zakendoen. Ook Fortune Magazine neemt onze groep – ook al voor de 14e keer – op in zijn lijst van de ‘meest bewonderde bedrijven’. ManpowerGroup is de enige speler in de HR-sector die in beide lijst staat.

Ethisphere's World's Most Ethical Company ranglijst erkent bedrijven die de ethiek en transparantie op alle niveaus in hun bedrijf bevorderen en daardoor een belangrijke invloed hebben op de manier waarop in de wereld aan business wordt gedaan. Ethisphere geeft scores in vijf categorieën: ethische en compliance programma’s, corporate governance, cultuur en ethiek, burgerschap, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid en leiderschap, innovatie en reputatie. ManpowerGroup scoorde hoog in elke categorie. ManpowerGroup is trouwens de enige HR-specialist die al voor het zevende jaar op rij op de lijst figureert naast namen als L’OREAL, 3M, Accenture, Marks&Spencer, LinkedIn, Dell Inc, Starbucks, … En daar zijn we fier op.

Fortune's World's Most Admired Companies brengt de reputatie van de bedrijven in kaart en rangschikt ze op basis van negen reputatiekenmerken, zoals product/servicekwaliteit, en langetermijninvesteringen. ManpowerGroup scoorde het hoogst in de categorieën maatschappelijke verantwoordelijkheid en wereldwijde concurrentiekracht en het gebruik van bedrijfsmiddelen.

"Bij ManpowerGroup geloven we dat het runnen van een succesvol bedrijf en het verstrekken van zinvolle en duurzame werkgelegenheid voor miljoenen mensen een unieke en krachtige combinatie is voor duurzame groei", benadrukt Jonas Prising, Chairman en CEO van ManpowerGroup. "We zijn er trots op dat we als enige speler in onze sector erkend worden als meest ethische en meest bewonderde bedrijf. Het bewijst dat onze 28.000 medewerkers wereldwijd met succes onze klanten servicen en tegelijk miljoenen mensen begeleiden en de kans bieden om hun vaardigheden aan te scherpen om zo een zinvolle job te vinden in een wereld van werk die steeds sneller verandert.”

‘Doing Well by Doing Good’
In die wereld in verandering die bovendien almaar minder stabiel blijkt, stelt ManpowerGroup trouwens een groeiende polarisatie vast bij de bevolking. Nog nooit was het zo belangrijk om op een verantwoorde manier te reageren en te anticiperen op wat komt. ManpowerGroup neemt zijn verantwoordelijkheid en lanceerde recent nog een nieuw plan Duurzaam Ondernemen met als thema ‘Doing Well by Doing Good’. Het plan wil duurzame en kwaliteitsvolle jobs creëren voor miljoenen mensen en steunt op drie pijlers:

1. Klaar om te werken? (Ready to Work?)
Meer dan de vorige generaties moeten de hedendaagse jongeren hun weg vinden in een (onzekere) wereld in verandering. Het is onze taak om die jongeren te helpen een waardevolle plaats te vinden op de arbeidsmarkt.

2. Beter worden in wat je doet (Skilling up)
De 4e industriële revolutie en de exponentiële digitalisering zetten de competenties zwaar onder druk. Vaardigheden verouderen razendsnel, levenslang leren wordt een must op elk niveau en tegelijk evolueren de loopbanen steeds minder lineair. In onze meest recente white paper ‘The Skills (die we lanceerden tijdens het Wereld Economisch Forum in Davos) gaan we dieper in op het belang van de leercapaciteit (‘learnability’) voor een duurzame inzetbaarheid.

3. Integratie en inclusie (Integrating & Including)
Door de demografische evoluties en langere loopbanen staan vandaag liefst vijf generaties samen op de werkvloer. Diversiteit en de strijd tegen discriminatie worden prioritaire aandachtspunten op de arbeidsmarkt. In het kader van zo’n diversiteits- en inclusief personeelsbeleid (onze derde MVO-pijler) zetten onze 500 consulenten zich dagdagelijks in om de integratie van de kandidaten te bevorderen bij de werkgevers.

Meer weten? Surf naar http://www.manpowergroup.com/doingwellbydoinggood


Bedrijfsinformatie


Perscontact:
Delen

url van deze pagina: hier

Vertalingen