ManpowerGroup lanceert twee nieuwe merken in België

09:00 12/01/2017

Brussel, 12 januari 2017 – ManpowerGroup breidt zijn HR-dienstverlening verder uit en lanceert twee nieuwe merken op de Belgische markt: FuturSkill® en Proservia®. Beide zijn reeds actief in Frankrijk maar worden nu Europees uitgerold om te voldoen aan de groeiende vraag van ondernemingen naar hun specifieke diensten.

* FuturSkill® focust op inzetbaarheid en opleiding
* Proservia® ondersteunt eindgebruikers IT-services

FuturSkill® …
… ontwikkelt innovatieve oplossingen om het potentieel van medewerkers naar boven te halen en ze voor te bereiden op hun beroep van morgen. Uit de recente enquête ‘Tekort aan Talent’ van Manpowergroup blijkt dat 51% van de Belgische werkgevers inzet op vorming en opleiding van hun medewerkers omdat hun bedrijven te weinig gekwalificeerd talent kunnen rekruteren. Dat cijfer alleen al bevestigt het belang van de opleiding van medewerkers in een tijd dat kennis en vaardigheden almaar sneller verouderen en zo een permanente bedreiging vormen voor de inzetbaarheid van de medewerkers en de concurrentiekracht van de bedrijven.

Het aanbod van FuturSkill steunt op drie pijlers: FutureSkill Training biedt opleiding in logistieke en technische beroepen, maar even zo goed in het aanscherpen van de soft skills (werkhouding, sociale vaardigheden …) binnen uiteenlopende domeinen en sectoren. Daartoe ontwikkelde FutureSkill specifieke methodes toegespitst op zowel arbeiders als bedienden. Het aanbod (de catalogus) bevat bovendien een e-learningmodule via het Learning Management Systeem ‘Syfadis Suite’. De samenwerking of partnerships met overheidsdiensten (le Forem, Actiris, enz.) op projectbasis vormt de tweede pijler. Zo begeleidt FutureSkill werkzoekenden in hun zoektocht naar een nieuwe job (detecteren van de vaardigheden van de kandidaat, aanleren zoektechnieken, individuele of collectieve coaching). Ten slotte kan FutureSkill het vormingsmanagement van bedrijven in handen nemen en advies geven bij de uitrol van hun vormingsstrategie, het stroomlijnen van de processen, de financiering (subsidies) en het drukken van de beheerskosten.

Proservia® …
… ondersteunt de eindgebruikers van IT-services. ManpowerGroup begeeft zich daarmee op het domein van ‘End User Support’, werkplekbeheer en het infrastructuurmanagement van IT-gebruikers en breidt zo zijn aanbod outsourcingoplossingen uit om de productiviteit van organisaties te optimaliseren. Het is immers zo dat de vraag naar support bij de eindgebruikers fors is toegenomen onder druk van de groeiende productiviteitseisen binnen de sterk concurrentiële wereldmarkt (24/7/365 non-stopactiviteit, expertise binnen specifieke technologie, enz.). Ook de nieuwe arbeidsorganisatiemodellen (verlengde openingstijden, telewerken, hogere eisen gebruikers, enz.) versterken de vraag naar support. Proservia biedt bedrijven specifieke en modulaire oplossingen om hun helpdesks (of een deel daarvan) uit te besteden om zo de performantie van hun organisaties en IT-eindgebruikers te versterken. Die oplossingen combineren IT- en HR-vaardigheden en komen tegemoet aan de hybride nood aan meer flexibiliteit en productiviteit. En omdat de wereld van werk en technologie steeds meer en sneller met elkaar verweven (infrastructuur/devices, data en organisatie) biedt Proservia bedrijven en hun medewerkers de support om het even waar en wanneer en binnen om het even welke data- en technologische configuratie.

Proservia heeft de ambitie om nummer één te worden in de manier waarop gebruikers die support en mobiliteit ervaren en beleven. De medewerkers van Proservia willen daarom het aanspreekpunt bij uitstek worden en alle krachten bundelen zodat de eindgebruikers maximaal kunnen genieten van de mogelijkheden van de digitale en geconnecteerde wereld, en zich zo kunnen toeleggen op hun kernactiviteiten. Momenteel is Proservia al actief in 16 Europese landen. Goed voor 7.000 medewerkers.

“Dankzij deze bijkomende merken in België helpen we onze klanten bij twee grote uitdagingen in de huidige arbeidsmarkt”, zegt Philippe Lacroix, Managing Director van ManpowerGroup Belux. “Enerzijds het versterken van doelgerichte vaardigheden en anderzijds de support bij het toepassen van tools en nieuwe organisatiemodellen om de productiviteit van de eindgebruikers te verhogen. FuturSkill en Proservia vervolledigen het bestaande aanbod oplossingen van ManpowerGroup om bedrijven te helpen bij het bepalen en uitrollen van hun strategie. ManpowerGroup is in die zin origineel dat het al die oplossingen modulair en in combinatie kan aanbieden vanuit één organisatie.”

In België telt ManpowerGroup vandaag zeven merken: Manpower® (uitzendarbeid, werving en selectie), Stegman (uitzendarbeid, werving en selectie), Experis™ (IT, Finance, Engineering), ManpowerGroup™ Solutions (Outsourcing, RPO, Managed Service Provider), Right Management® (talentmanagement en outplacement), FuturSkill® (opleiding) en Proservia® (End User Services).

Meer info
http://www.futurskill.be
http://www.proservia.be


Bedrijfsinformatie


Perscontact:
Delen

url van deze pagina: hier

Vertalingen